fredag 21 januari 2011

1 vecka kvar.....

Lagom tills alla Tyras valpar flyttar så kommer Aina att få sina valpar. 

Hon är nu på dygn 56 och det ska bli så spännande att se vad som gömmer sig i hennes mage denna gången. Sin första kull fick hon på Näckrosdammen's Kennel där hon själv är född, då blev det bara killar i färgerna blueroan och orangeroan. 

Aina är en sån jättego tjej, älskar Tyras valpar, men kanske mest deras mat *ler*, hon brukar få äta upp resterna från deras mat, och det passar ju henne jättebra för hon äter bara små portioner nu men oftare för hon är rätt tjock.

Hon är så vacker i sin dräktighet, jag tycker att tikar som är dräktiga alltid blir så kärvänliga mot alla och ser ut som dom njuter av livet. Sen sitter hon och tittar på mig med en blick som säger att hon verkligen älskar sin matte.
Nu klapprar det om hennes tuttar när hon rör sig, kommer ihåg när min första kull skulle födas och tiken gick ute på gårdsplanen och jag hörde klapprandet, då trodde jag först att det var höfterna som knäppte och blev rätt skraj ska jag säga. Men nu har jag vant mig vid att det låter så och det är ett härligt ljud att höra.


Har tagit nya bilder idag på Aina, men hon blir så bländad av blixten så hon blundar på nästan varje kort. Lägger in alla bilderna ändå för jag tycker hon är så söt även fast hon blundar.






1 kommentar:

  1. Hon är en sötis, stoor oxå, blir nog minst 6 valpar. Klappa om henne från GammelMatte!!

    Skulle så gärna vara med under valpningen, men men..

    Kram

    SvaraRadera