tisdag 25 januari 2011

Dygn 61

Sömnlös natt

Inatt (förnatt) har Aina stånkat o stönat o haft sig o har varit tätt tätt inpå mig hela tiden, hon har haft sin goa nos på min hals! Sen hoppade hon ner från sängen o kröp in under sängen och började krafsa o bädda som en galning där under! 
Det har hon aldrig gjort förut, varit under sängen!!!

Så då gick jag upp och tog med henne på en promenad i koppel på gården o hon bajsade o bajsade små lösa högar. Sen satte jag på kaffe vid kl 3 och öppnade kylen för att ta fram smör o ost, men se då var Aina sitt vanliga jag igen! Hon tiggde till sig några köttbullar o var precis som vanligt igen!
Så här sitter jag nu o klockan är halv 5 ha ha ha ha!
 Tänkte att jag skriver lite o berättar vad som händer så jag får tiden att gå!
Men visst har värkarbetet startat, kanske det inte blir valpar idag precis men snart så!
 
Nyss, medans jag skriver det här så bäddade hon i soffan, ligger en stund och bäddar igen, sen lade hon sig sen tillrätta och ligger nu still ett tag med nosen mot Gunvald så jag passade på att ta ett kort för det ser så rart ut där hon ligger brevid pappan till bebisarna, kanske hon söker stöd hos honom?
  
Jag återkommer om det blir nån förändring under dagen.




1 kommentar:

  1. Spännande, Lycka till nu med lilla Painisen, hon är duktig så allt kommer gå jätte bra!!

    Kram från gammelMatte!!

    SvaraRadera